Obchodné podmienky
Aktuálne platné obchodné podmienky nájdete tu, obchodné podmienky platné do 31.12.2015 nájdete v archíve tu. Pre vašu lepšiu orientáciu v dlhých obchodných podmienkach sme vybrali niekoľko dôležitých bodov, ktoré vám uľahčia nákup na našom e-shope a vytvorili tak zjednodušené obchodné podmienky. Odporúčame si ich prečítať, nie sú tu obvyklé právne reči, ale celkom podstatné informácie.
ZJEDNODUŠENÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Nákup a platba
Za záväznú objednávku považujeme jej realizáciu cez webové rozhranie (čl. 1.).Pre dodanie tovaru je potrebné najskôr vybrať spôsob zaplatenia objednávky a to buď prevodom na účet, dobierkou či iným spôsobom, ktorý Kronium umožňuje (platobnou kartou MasterCard či VISA, v hotovosti pri osobnom odbere) (čl. 4.).
V prípade zvolenia platby prevodom bude objednávka expedovaná po pripísaní platby na náš účet. Prosíme, dbajte na uvedenie variabilného symbolu (čísla objednávky) pre správne spárovanie platby.
Pre slovenských zákazníkov ponúkame platbu dobierkou v prípade využitia prepravcov GLS a Zásielkovňa. Ďalej je možné uhradiť tovar bankovým prevodom v eurách na náš účet u Fio banky (kód banky 8330 resp. BIC/SWIFT FIOZSKBAXXX). Ďalej je možné uhradiť tovar platobnou kartou cez internet (bez poplatkov na strane zákazníka).
Čísla bankových účtov nájdete v kontaktoch.
Fakturácia
Spolu s tovarom obdržíte faktúru (daňový doklad) na celú sumu tovaru. Naša spoločnosť je platcom DPH (čl. 4.).
Možnosť vrátenia tovaru
Ak ste spotrebiteľ a nie ste s tovarom z akéhokoľvek dôvodu spokojní, môžete nám ho vrátiť do pätnástich dní od prevzatia. Možno ho priniesť osobne k nám na predajňu na adrese Římská 20, 12000 Praha 2, Česká republika alebo poslať poštou (čl. 5.).
Ak tovar vraciate späť, prosíme vás o spísanie návratky. Vďaka návratke svoje peniaze dostanete rýchlo späť. Na návratke uveďte číslo vášho bankového účtu a budeme radi, keď uvediete aj dôvod, prečo tovar vraciate. Tovar môžete, samozrejme, vrátiť aj bez návratky, avšak s ňou nám zjednodušíte postup a sebe urýchlite vybavenie vrátenia peňazí.
Doprava, zaslanie tovaru
Tovar, ktorý je skladom, je zvyčajne odoslaný ten istý či nasledujúci pracovný deň po zadaní objednávky na eshope Kronium. V prípade, že hodnota Vašej objednávky prevýši 40€, je doprava Zásielkovňou na výdajné miesto zdarma. Doprava priamo na adresu je zdarma pri hodnote objednávky nad 100€ a zabezpečuje ju GLS alebo Pošta. Pri hodnote objednávky pod 40€ je cena dopravy 3,6-7€ podľa zvoleného prepravcu.
Doprava po Českej republike je zdarma nad 1000Kč a zásielky doručujeme prostredníctvom Českej pošty, Zásielkovne alebo GLS. Pre objednávky v hodnote do 1000 Kč je pre české adresy účtované poštovné 90 - 100 Kč podľa prepravcu. Pre zahraničné destinácie je poštovné cez vybraných prepravcov zadarmo, ak hodnota objednávky prekročí 100 €, inak je pripočítané poštovné 3,6 - 5 € podľa vami vybraného prepravcu.
Pokiaľ by bol obal zásielky roztrhnutý alebo inak poškodený, upozornite na to pri preberaní tovaru pracovníka pošty či kuriérskej služby a žiadajte o zapísanie tejto skutočnosti, aby bolo možné reklamovať prípadnú stratu či poškodenie tovaru (čl. 6.).
Na vašu výslovnú žiadosť môžeme použiť aj inú prepravnú službu, potom idú náklady na ťarchu kupujúceho (čl. 6.).
Objednaný tovar je možné aj osobne vyzdvihnúť a zaplatiť v hotovosti v kamennej predajni na adrese Rímska 20, 12000 Praha 2, Česká republika. Podrobné informácie o možnostiach osobného vyzdvihnutia sú v sekcii kontakty.
Rezervácia tovaru (osobný odber)
Objednaný tovar, ktorý je skladom, rezervujeme pre osobný odber po dobu jedného týždňa (siedmich dní). V prípade, že si zákazník tovar do tejto doby nevyzdvihne a nezaplatí, objednávka sa automaticky ruší a tovar je postúpený ďalšiemu zákazníkovi. Týždenná lehota môže byť na základe dohody oboch strán predĺžená. Tu nájdete všetky kontaktné informácie.
Reklamácia a záruka
Na každý tovar poskytuje výrobca dva roky záruku, na vybrané druhy tovaru navyše ďalšie tri roky servisnej záruky. V prípade, že máte s tovarom nejaké problémy, odporúčame nás ako prvé kontaktovať emailom na reklamace@kronium.cz, veľakrát sa problém podarí vyriešiť radou. V rámci základnej dvojročnej záruky vybavujeme záručné opravy spotrebiteľom do 30 dní, podnikateľom do 60 dní, v rámci prípadnej dodatočnej trojročnej záruky potom do 60 dní všetkým zákazníkom. Tovar stačí zaslať alebo osobne zaniesť spolu s dôkazom o nákupe tovaru a popisom závady na našu českú pobočku na adresu Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika. Tovar vám bude po vybavení opravy zaslaný späť (čl. 7.).
Vopred vás upozorňujeme, že tovar s viditeľným mechanickým poškodením, ako je napríklad rozbité sklíčko či poškodený povrch, nebude opravený v rámci záruky. Záruka sa vzťahuje len a výhradne na vady materiálu či funkčnosti zavinené výrobcom, nie na bežné opotrebenie spôsobené používaním.
Telo a sklíčko svietidiel je vyrobené z kvalitných materiálov, ale môže sa poškriabať či poškodiť. Na toto bežné opotrebovanie sa záruka nevzťahuje. Otvorenie hlavy svetla či iných zapečatených častí mimo autorizovaný servis znamená stratu záruky.
Spotrebiteľa pri niektorých záručných opravách upozorňujeme separátnou správou na fakt, že niektoré záručné opravy môžu byť vykonané len priamo u výrobcu, a to kvôli zasielaniu do zahraničia môže predĺžiť dobu, po ktorú svietidlo nebude môcť používať. V prípade potreby sa preto, prosím, informujte o možnosti zapožičania náhradného svietidla.
Pozáručné opravy
Po predchádzajúcej dohode zabezpečujeme aj pozáručné opravy svietidiel značky Fenix.
Ochrana súkromia
Nebudeme vám robiť nič, čo by sme nechceli, aby niekto urobil nám. Preto sme vypracovali naše Zásady spracovania osobných údajov presne podľa požiadaviek Nariadenia (EU) 2016/679 (GDPR).
OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodnej spoločnosti
ARIGA s.r.o.
so sídlom Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00, Česká republika
identifikačné číslo: 25130293
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe oddiel C, vložka 52213
na predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.kronium.cz
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti ARIGA s.r.o., so sídlom Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00, Česká republika, identifikačné číslo: 25130293, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe oddiel C, vložka 52213 (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "spotrebiteľ", spoločne s nižšie definovaným podnikateľom, ďalej tiež "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.kronium.cz a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2 Obchodné podmienky sa vzťahujú aj na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou alebo fyzickou osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania (ďalej len "podnikateľ" , spoločne s vyššie definovaným spotrebiteľom, ďalej tiež "kupujúci").
1.3 Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4 Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5 Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1 Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2 Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4 Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5 Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
3.2 Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3 Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru a nákladoch spojených so zvoleným spôsobom úhrady kúpnej ceny.
3.4 Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru a nákladoch spojených so zvoleným spôsobom úhrady kúpnej ceny tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
3.5 Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Dokončiť objednávku". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
3.6 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.9 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho IBAN: SK78 8330 0000 0000 0080 0200, BIC / SWIFT FIOZSKBAXXX (pre platby v EUR na Slovensku) ač. 100300/2010 (pre platby v Kč v ČR) vedený na spoločnosť ARIGA s.r.o. (Ďalej len "účet predávajúceho");
- bezhotovostne platobnou kartou MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron
- v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika
4.2 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru a náklady spojené so zvoleným spôsobom úhrady v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru a náklady spojené so zvoleným spôsobom úhrady.
4.3 V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
4.4 V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho. V prípade bezhotovostnej platby je tovar odoslaný kupujúcemu až po uhradení celej kúpnej ceny.
4.5 Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.6 Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.7 Predávajúci vystaví ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty.
4.8 Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1 Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy na dodávku tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť, a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
5.2 Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 či o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do pätnástich (15) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho svitilny@kronium.cz.
5.3 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
5.4 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od spotrebiteľa prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté spotrebiteľom už pri vrátení tovaru spotrebiteľom či iným spôsobom, ak s tým spotrebiteľ bude súhlasiť a nevzniknú tým spotrebiteľovi ďalšie náklady. Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
5.5 Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
5.6 V prípadoch, keď má spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru spotrebiteľom. V takomto prípade vráti predávajúci spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený spotrebiteľom.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1 Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2 Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemôže byť braný ohľad.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a voči spotrebiteľovi ďalej § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov). Podľa týchto ustanovení sa riadi aj rozsah základnej dvojročnej záruky za akosť, ktorú výrobca (a prenesene tak i predávajúci) poskytuje kupujúcemu na všetok predávaný tovar a ktorá začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia tovaru kupujúcim, resp. dôjdením tovaru do miesta určenia pri odoslaní tovaru predávajúcim.
7.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3 Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4 Ak sa prejaví vada tovaru zakúpeného spotrebiteľom v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
7.5 Práva z chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania či prostredníctvom elektronickej pošty na adrese reklamace@kronium.cz. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci dostal od kupujúceho reklamovaný tovar a požadovanú potrebnú súčinnosť, najmä umožnil predávajúcemu preskúmať reklamovaný tovar.
7.6 Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (napríklad dokladom o kúpe alebo sériovým číslom, ktorým bol tovar opatrený pri jeho predaji a ktoré sa zhoduje so záznamom v elektronickom systéme predávajúceho). Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný.
7.7 Predávajúci spotrebiteľovi vydá po rozhodnutí o reklamácii podľa čl. 7.8 nižšie písomné potvrdenie v podobe listiny či e-mailu o tom, kedy spotrebiteľ reklamáciu urobil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje. Predávajúci ďalej vydá spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane prípadného potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.8 Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia spotrebiteľa vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Ak je kupujúci podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O vybavení reklamácie predávajúci vyrozumie kupujúceho bez zbytočného odkladu v rámci vyššie uvedenej lehoty.
7.9 Na vybrané druhy tovaru špecifikované predávajúcim vo webovom rozhraní obchodu (napr. na stránke záručné podmienky Fenix) preberá predávajúci dodatočnú trojročnú záruku za akosť, ktorá začína plynúť bezprostredne po skončení základnej dvojročnej záruky za akosť. Jediným nárokom kupujúceho voči predávajúcemu v rámci tejto dodatočnej trojročnej záruky je bezplatné vykonanie opravy chybného tovaru. Predávajúci sa zaväzuje o reklamáciu v rámci trvania dodatočnej trojročnej záruky za akosť rozhodnúť v lehote 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ostatné nároky kupujúceho, tzn. dodanie nového tovaru, zľava z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy sú v rámci trvania dodatočnej trojročnej záruky vylúčené.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1 Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2 Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
8.3 Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
8.4 Predávajúci nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexami správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
8.5 K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Česká republika, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.6 Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
8.7 Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Ochrana osobných údajov vo vzťahu ku kupujúcemu je upravená v súlade s Nariadením (EÚ) 2016/679 (GDPR). Jej konkrétnu podobu obsahuje dokument Zásady spracovania osobných údajov.
10. DORUČOVANIE
10.1 Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Kupujúcemu môže byť doručovaný na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte či uvedenú kupujúcim v objednávke.
10.2 Správa je doručená:
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zabezpečená certifikátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odmietnutím prevzatia zásielky, ak odoprie adresát (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
- v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a odovzdania výzvy na prevzatie uloženej zásielky adresátovi, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1 Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
11.2 Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
11.3 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
11.4 Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy.
11.5 Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika; adresa elektronickej pošty svitilny@kronium.cz, telefón +420 734 793 444.
V Prahe dňa 31. augusta 2018
PRÍLOHA OBCHODNÝCH PODMIENOK
Vzorový formulár na odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy si môžete stiahnuť TU.